utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Duyurular
/
Karayolu
/
UBAK İzin Belgelerinin Dijitalleşmesi
UBAK İzin Belgelerinin Dijitalleşmesi
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
Sayı: 2024/897
Tarih: 31.12.2024
Sayın Üyemiz,
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafında Derneğimize "UBAK İzin Belgelerinin Dijitalleşmesi" konulu bir yazı iletilmiştir.
İletilen yazıda 2026 yılında başlayacak olan UBAK İzin Belgelerinin dijitalleşmesi kapsamında, 2025 kapsamında, 2025 belgelerinin sisteme tanımlanmasında ITF tarafından değişikliğe gidilmiş olduğu ve belge girişlerinin ECMT Digital System (EDS) üzerinden yapılacağı bildirilmiştir.
Buna göre;
Halihazırda e-posta adreslerini Bakanlığın U-Net Otomasyon sistemine tanımlamayan ya da güncellemeyen firmaların, e-Devlet kapısından "Firma İletişim Bilgisi Güncelleme" hizmetinden giriş yapıp, geçerli e-posta adreslerini girmeleri/güncellemeleri gerektiği,
E-posta adresleri bulunan firmaların, "
https://eds.itf-oecd.org
/" sitesi üzerinden Bakanlık tarafından UBAK dijital sistemine (EDS) kaydedileceği (güncel verileri bulunan firmaların kayıt işlemlerinin Bakanlık tarafından tamamlandığı),
Kayıt işlemleri tamamlanan firmalara "
https://eds.itf-oecd.org/
" sitesi üzerinden otomatik olarak e-posta gönderildiği, verilerini güncelleyen firmalara da aynı şekilde otomatik olarak e-posta gönderileceği,
Firmaların "
https://eds.itf-oecd.org
" sitesinden e-posta adreslerine gelen link ile giriş yaparak şifrelerini güncellemeleri gerektiği,
belirtilmiştir.
EDS'ye tanımlanmayan firmaların belgeleri sisteme girilemeyeceği için belgelerinin geçersiz olarak görüneceği, firmaların yurt dışında yapılacak kontrollerde sorun yaşamamalarını teminen, e-posta adreslerini güncel tutmaları, e-posta adresi bulunmayan firmaların ise ivedilikle adres girişlerini e-Devlet kapısı üzerinden yapmaları gerektiği ve firmaların, 2025 yılında da UBAK izin belgelerini fiziksel belge olarak kullanılmaya devam edeceği, EDS sistemi üzerinden sadece firmalarına ait belgeleri görüntüleyebilecekleri belirtilmiş olup (Belgeler 2 Ocak tarihinde yükleneceği için bu tarihten sonra görüntülenebilir olacaktır.) UBAK izin belgeleri 2026 yılı itibarıyla tamamen dijital ortamda kullanılacak olup, 2025 yılı içerisinde Bakanlık tarafından gerekli eğitimlerin düzenleneceği bildirilmiştir.
Söz konusu yazıyı ekte bilgilerinize sunar, işlerinizde başarılar dileriz.
Yazı için tıklayınız
UTİKAD
ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE
LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİ
Alperen GÜLER
Genel Müdür
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans